دندان کده سلامت

جرم دندان نکته: ثابت باشید

سپس دندان پزشک فضای دهان را با یک رابر دم که لایه لاستیکی می باشد می پوشاند و دندان مورد نظر را از فضای دندانی جدا می کند. نوشیدنی های تیره : مهم نیست که لمینت سرامیکی دارید یا کامپوزیت دندان، از مصرف مایعات تیره مانند قهوه ، شراب قرمز ، چای سیاه و سایر موارد خودداری کنید زیرا باعث ایجاد لکه می شوند. با وجود اینکه عصب کشی دندان شیری کودک مسئله رایجی نیست ولی بهتر است بدانید که نگه داشتن دندان برای کودکان لازم و ضروری است. درمانی که برای نجات دندان لازم است، معمولاً مشخص می کند کدام متخصص باید آبسه دندان را درمان نماید. این راهنمای دیجیتال همان مدل سازی سه بعدی کامپیوتری است، که وضعیت عصب دندان از دست رفته و همچنین وضعیت استخوان آنرا به خوبی نمایش میدهد. اینکه کودک به درستی غذا را بجود و یا در تکلم خود دچار مشکل نشود و در مسئله ای رایج تر برای جلوگیری از بهم ریختگی دندان های دائمی، گاهی نیاز است که دندان کودک توسط دندانپزشک اطفال در صورت نیاز عصب کشی شود.

آیا هزینه کشیدن دندان گاهی اوقات احساس می‌کنید احمقانه؟

همانطور که توضیح داده شد ترمیم دندان بر اساس ماده مورد نظر و همینطور تعداد سطوح مورد ترمیم محاسبه می شود؛این محاسبه در موردعصب کشی دندان منفاوت است و بر حسب تعداد کانال عصب دندان محسوب می شود.عصب کشی بک دندان تک کاناله در کرج بطور میانگین هشتصد هزار تومان می باشد و با بیشتر شدن تعداد کانالهای دندان افزایش می یابد.میانگین هزینه عصب کشی دندان دو کاناله حدود نهصد هزار تومان و میانگین هزینه عصب کشی دندان سه کاناله حدود یک میلیون و دوبست هزار تومان می باشد. میانگین هزینه پروتز پارسیل تک فک نیز حدود چهار میلیون تومان می باشد. چسب را به صورت مساوی روی سطح پروتز بریزید. اگر تمام دندانها از دست رفته باشند دیگر نمی توان روکش ثابت یا حتی پروتز پارسیل تحویل داد و بایستی دندانپزشک سراغ دست دندان مصنوعی برود.ساخت دندان مصنوعی زمانبر می باشد و نیاز به مراحل متعدد لابراتواری دارد.میانگین هزینه ساخت دست دندان در کرج پنج میلیون تومان برای هر فک می باشد. کشیدن دندان تقریبا” ساده ترین کار دندانپزشکی است که انجام می شود.قیمت کشیدن دندان های جلویی و عقبی با هم متفاوت می باشد.میانگین هزینه کشیدن دندان قدامی حدود چهارصد و پنجاه هزار تومان و دندان خلفی حدود پانصد و پنجاه هزار تومان می باشد.دندان عقل بطور کلی سخت ترین دندان برای کشیدن می باشد و اگر مشکل خاصی نداشته باشد میانگین قیمت کشیدن آن ششصد هزار تومان خواهد بود.دندان عقل اگر نیمه نهفته باشد دشواری و هزینه بیشتری برای کشیدن خواهد داشت و اگر نهفته کامل باشد که بازهم وضعیت پیچیده تر خواهد بود.دندانهای نهفته عقل گاهی انقدر دشوار می باشند که در حیطه کار دندانپزشکی عمومی قرار نمی گیرند و تعرفه تخصصی خواهند داشت.

دندان­های مصنوعی عادی آنهایی هستند که بر روی استخوان­ها و لثه پس از کشیدن

دندان­های طبیعی قرار می­گیرند. همان طور که می دانید یکی از روش های پیشنهاد شده برای ترمیم دندان های آسیب دیده، روش عصب کشی دندان می باشد. برای انجام عصب کشی دندان می توان گفت موارد مختلفی از جمله هزینه، کیفیت کار دندانپزشک و … برای عصب کشی دندان ابتدا دندان پزشک تعدادی عکس از دندان مورد نظر تهیه می کند تا تعداد ریشه های دندان و مقدار خرابی دندان را بسنجد. اصطلاحی در عصب کشی وجود دارد به نام کانال کلسیفیه که به معنای تنگ بودن کانال عصب دندان می باشد و در صورت وقوع آن،پیچیدگی و هزینه درمان بالاتر می رود. در این زمان دندان پزشکان و یا متخصصان ریشه دندان را عصب کشی می کنند تا دندان از عفونت ها و میکروب ها تخلیه شود. عصب کشی دندان به چه صورت انجام می شود؟ اکثرا دیده شده افرادی که دندانشان نیاز به عصب کشی دارد ترس از درد زیاد در حین مراحل عصب کشی را دارند.

عصب کشی دندان یا روت کانال دندان پزشک را مجبور می کند که تمامی رگ های خونی و اعصاب داخل فضای پالپ تخلیه کند. هزینه های عصب کشی دندان نسبت مراکز مختلف دندان پزشکی ، تعداد کانال های دندان ، متخصص ، ابزار های مخصوص و … بعد از عصب کشی دندان سعی کنید از جویدن یا گاز زدن خوراکی ها و غذا های سفت خودداری کنید. هزینه و قیمت عصب کشی دندان یا درمان ریشه متفاوت است. اما در حقیقت این مراحل تقریبا بدون درد انجام میشود و هیچ یک از مراجعین تا به امروز از درد عصب کشی دندان شکایتی نداشته اند. هدف از عصب کشی دندان ، تخلیه آن از میکروب ها و باکتری ها می باشد و بزاق دهان حاوی میکروب و باکتری می باشد. به همین علت دندان عصب کشی شده یک دندان مرده به حساب می آید. جهت انجام امور دندانپزشکی سگ و گربه در بسیاری مواقع نیاز به آرام بخشی و یا بیهوشی کامل است . معمولا در این زمان پزشک برای بیمار خود استفاده از ایمپلنت کامل را توصیه میکند که از نظر کیفیت و هزینه میتوانند در انواع مختلفی باشند. پس از آنکه جرم دندانها و اطراف لثه بهطور کامل تمیز شد، دندانپزشک دندانهای شما را با یک مسواک برقی پُرقدرت مسواک میزند.

پست‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *