توانایی تشریح اطلاعات تخصصی به زبانی ساده و قابل فهم برای تمام بیماران یکی از ویژگیهای مهم یک دندانپزشک خوب به شمار میآید. در صورتی که وضعیت این گونه باشد، باید یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید.در صورتی که یک گوشه دندان شکسته شده باشد، عموما برای ترمیم دندان تنها به پرکردگی با ماده ی سفید رنگ نیاز است. این نوع شکستگی تنها مینای دندان را تحت تاثیر قرار داده و از خفیف ترین انواع شکستگی دندان است. احتمالا میخوایید خیلی فوری بدونید انواع روش های رایج ارتودنسی هر کدوم به صورت حدودی چه هزینه ای در بردارن. در صورت عدم درمان مشکلات لثه، ممکن است در آینده به انواع مشکلات سلامتی مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت مبتلا شوید. دندانپزشک، پزشکی است که در زمینه پیشگیری، بررسی علائم و درمان بیماری های دهان و دندان تخصص دارد. او به درمان بیماری های دهان و دندان ، جلوگیری از پیشرفت این نوع بیماریها و بالابردن میزان بهداشت دهان و دندان می پردازد. ایمپلنت دندان یکی از درمان های دندانپزشکی بوده که بسیاری از بیماران جهت درمان دندانهای خود به این روش رو می آورند. یکی از چالشهای مهم دندانپزشکان در بخش اطفال، مواجهه با کودکانی است که حاضر به همکاری با پزشک نیستند و یا کودکانی که دچار معلولیت جسمی و ذهنی هستند.

درد بعد از عصب کشی

وقت گرفتن از دندانپزشک نباید فرایندی پردردسر و کلافه کننده باشد. دندان تا زمانی که د ردش به قول معروف به استخوان نرسه نیاز به عصب کشی نداره، اینا برای پول گرفتن بیشتر دندان سالم رو عصب کشی می کنند. درمان ناهنجاری فکی با در نظر گرفتن شدت ناهنجاری به کمک دستگاه های مخصوص انجام خواهد شد، حتی از روش جراحی فک هم در این درمان استفاده خواهد شد. دندانپزشکی شاخه ای از علم پزشکی است که به سلامت دهان و دندان می پردازد. بسیارند دندان پزشکان جوانی که توانایی فوقالعادهای دارند و با علم به روزی که دارند میتوانند سالها به سلامت دندان و دهانتان به شما کمک کنند. دندانپزشکان مجرب سعی میکنند تا با انجام اقدامهای پیشگیرانه منظم و دورهای سلامت بیماران را حفظ کنند. به بیان دیگر دندانپزشک خوب به حرفه خود عشق میورزد و نهایت سعی خود را میکند تا بتواند ناراحتی بیماران را با ارائه خدمات پیشرفته تسکین دهد. دندانپزشکانی که از تجربه 5 تا 10 ساله برخوردارند، خدمات بهتری ارائه میدهند. در این مقاله از خانم دکتر صفورا امامی، به معرفی بهترین روشهای ترمیم دندان پرداخته شد.

واترپیک یک ابزار منحصر به فرد که بین دندان ها و در امتداد خط لثه با استفاده از یک جریان ثابت آب تمیز می کند. در جلسه اول دندان آماده سازی میشود، از دندان آماده شده قالبی گرفته میشود و سپس روکش موقتی بر روی دندان نصب میگردد. برای ترمیم دندان شکسته جلو اصولا از کامپوزیت استفاده می شود. یا اینکه چای سیاه گسی را درست کنید و پس از خنک شدن، آن را چند بار در دهان تان غرغره کنید. گاهی دندانپزشک بسته به سطح کاری، یک یا چند دستیار دارد. چرا که ممکن است دندانپزشکی تازه فارغالتحصیل شده باشد یا به تازگی مطب خود را افتتاح باشد، ولی در همان دوران دانشجویی آنقدر کارآموزی گذرانده باشد که به اندازهی یک دندانپزشک چند ساله مهارت داشته باشد. به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، افراد به دلایلی همچون کهولت سن، ضربدیدگی و بیماری، دندانهای خود را از دست میدهند، به همین دلیل متخصصان، پروتز یا دندان مصنوعی را در انواع مختلف، طراحی، قالبگیری و تولید میکنند.

مهارتهای ارتباطی قوی از مهمترین تواناییهای یک دندانپزشک خوب به شمار میرود. دندانپزشک خوب صادق و دلسوز است. درصد زیادی از بیماران علاقهای به رفتن به دندانپزشکی ندارند؛ بنابراین دندانپزشک خوب فردی است که دلسوز و مهربان باشد و به بیمار آرامش بدهد. برند های مختلفی از ایمپلنت های دندانی در بازار موجود است که بسته به کیفیت و اعتبار برند و متریال استفاده شده در آن ها قیمت های متفاوتی دارند. به همین منظور به لیست دندانپزشک هایی که با بیمه ها قرار داد بسته اند نگاهی بیندازید. از راههای شناسایی یک دندانپزشک خوب، بیمه دندانپزشک خودتان است. دندانپزشک خوب از تکنولوژی پیشرفته بهره میگیرد تا بتواند تکنیکهای جدید ارائه شده از سوی متخصصین مختلف را پیاده و مشکلات گوناگون را با موفقیت و به روشی موثر درمان کند. امروزه امکان استفاده از انواع مختلف جراحیهای لثه برای ضخیم کردن بافت لثه و پوشش ریشههای دندان وجود دارد. درمانهای دندانپزشکی از جمله جرمگیری، پر کردن، کشیدن و گذاشتن دندانهای مصنوعی و روکش و بریج کردن (پل گذاشتن) و … افزودن مولر دوم به تکیهگاه برای توزیع نیروی واکنش روی تمام واحدهای لنگر و نیز افزایش سطح ریشه باعث بسته شدن فضای بین دندانها میشود که نتیجهی جابجایی دندانهای عقب در جهت دیستال و باقی مانده دندانهای جلو در جای خود میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *